loading...
مقدمات عروسی
admin بازدید : 25 پنجشنبه 22 مهر 1400 نظرات (0)

دی جی، روشی مناسب برای استفاده در آهنگ عروسی

سوار بر دیسک های پخش، که بیشتر به اختصار DJ خوانده می شود ، شخصی است که برای مخاطبان موسیقی ضبط شده پخش می کند. رایج ترین انواع دی جی عبارتند از: دی جی های رادیویی ، دی جی های باشگاهی (که در یک کلوپ شبانه یا جشنواره موسیقی کار می کنند) ، دی جی های سیار (که برای کار در رویدادهای عمومی و خصوصی مانند عروسی ، مهمانی یا جشنواره ها استخدام شده اند) و فهرست گردان ها (که از دستگاه های ضبط ، معمولاً از صفحه گردان ، برای دستکاری صداها استفاده می کنند). امروزه دی جی به عنوان یک اصطلاح همه جانبه برای توصیف افرادی که موسیقی را از سایر رسانه های ضبط مانند کاست ، سی دی یا فایل های صوتی دیجیتال ترکیب می کنند، استفاده می شود. دی جی ها می توانند عنوان "دی جی" را در مقابل نام واقعی خود ، نام مستعار خود قرار دهند.اهنگ

ابزار آن ها

دی جی ها از تجهیزات صوتی استفاده می کنند که می تواند حداقل دو آهنگ ضبط شده را همزمان پخش کرده و آن ها را با هم مخلوط کرده و باعث ایجاد یکپارچگی بین ضبط ها و ایجاد ترکیبی منحصر به فرد از آهنگ ها شود. اغلب ، این شامل تنظیم آهنگ ها نیز هست تا ریتم ها و ملودی آن ها هنگام پخش همزمان با یکدیگر در تضاد نباشند و انتقال نرم و آرام را از یک آهنگ به آهنگ دیگر را امکان پذیر کند. دی جی ها اغلب از میکسرهای DJ تخصصی ، میکسرهای صوتی کوچک با قابلیت crossfader و cue برای ترکیب یا انتقال از یک آهنگ به آهنگ دیگر استفاده می کنند. میکسرها همچنین برای پیش گوش دادن به منابع موسیقی ضبط شده در هدفون و تنظیم آهنگهای بعدی برای ترکیب با موسیقی در حال پخش استفاده می شوند. نرم افزار DJ را می توان با دستگاه DJ controller برای مخلوط کردن فایل های صوتی در رایانه به جای میکسر کنسول استفاده کرد. دی جی ها همچنین می توانند از میکروفون برای صحبت با مخاطبان استفاده کنند.

انواع دی جی ها

دی جی های کلاب

دی جی های کلاب در رویدادهای موسیقی ، مانند مهمانی ها یا بارها ، جشنواره های موسیقی ، رویدادهای شرکتی و خصوصی ، موسیقی پخش می کنند. به طور معمول ، دی جی های کلاب ضبط موسیقی را از دو یا چند منبع با استفاده از تکنیک های مختلف اختلاط ، ترکیب می کنند تا جریان موسیقی بدون وقفه ای ایجاد شود.

یکی از تکنیک های کلیدی که برای انتقال یکپارچه از یک آهنگ به آهنگ دیگر استفاده می شود ، beatmatching است. به دی جی که بیشتر یک سبک موسیقی خاص را می نوازد و میکس می کند ، اغلب به او عنوان آن سبک داده می شود. به عنوان مثال ، یک دی جی که موسیقی هیپ هاپ پخش می کند ، دی جی هیپ هاپ نامیده می شود ،دی جی ای که تکنو می نوازد ، دی جی تکنو نامیده می شود و ...

کیفیت اجرای DJ که غالباً DJ mix یا DJ set نامیده می شود، شامل دو ویژگی اصلی است: مهارت های فنی ، یا اینکه چگونه DJ می تواند تجهیزات را به خوبی کار کند و بین دو یا چند ضبط و یک لیست پخش ، انتقال خوبی ایجاد کند و توانایی دی جی در انتخاب مناسب ترین آهنگ ها ، که به عنوان "خواندن ذهن جمعیت" نیز شناخته می شود. اهنگ

دی جی های رادیویی

دی جی های رادیویی موسیقی پخش شده در ایستگاه های رادیویی AM ، FM ، دیجیتال یا اینترنتی را معرفی و پخش می کنند.

بیشتر آهنگ های درخواستی را بر اساس ریتمشان به یکدیگر متصل می کنند و کمتر به مهمانی ها و کلاب ها می روند و به صورت قراردادی با یک شرکت و یک شبکه رادیویی همکاری می کنند.

 

 

Turntablists

Turntablists ، که دی جی های نبرد نیز نامیده می شوند ، از صفحه های گردان و دی جی میکسر برای دستکاری صداهای ضبط شده برای تولید موسیقی جدید استفاده می کنند. در اصل ، آن ها از تجهیزات DJ به عنوان یک سلاح استفاده می کنند. Turntablists اغلب در مسابقات DJ مانند DMC World DJ Championships و Red Bull 3Style شرکت می کنند.

 

دی جی های ساکن ( مقیم )

یک DJ مقیم در یک مکان به طور منظم یا دائمی اجرا می کند. آنها به طور منظم (معمولاً تحت توافق) در یک دیسکو ، یک باشگاه خاص ، یک رویداد خاص یا یک ایستگاه پخش خاص اجرا می کنند. دیجی های ساکن تأثیر تعیین کننده ای در جمعیت شرکت کننده در باشگاه یا رویدادها دارند. در صورت توافق با مدیریت یا شرکت ، دی جی باید در زمان ها و تاریخ های مورد توافق اجرا کند. به طور معمول ، دی جی ها دو یا سه بار در هفته ، به عنوان مثال ، جمعه و شنبه ، اجرا می کنند. دی جی هایی که درآمد ثابتی از یک مکان کسب می کنند نیز دی جی های مقیم محسوب می شوند.اهنگ

دی جی های غیرساکن

دی جی های متحرک ، دی جی هایی با سیستم صوتی قابل حمل مخصوص خود که در اجرای مجالس مانند مهمانی های کلاب ، نمایشگاه های خیابانی ، بارها ، عروسی ، تولد ، مدرسه و رویدادهای شرکتی تخصص دارند. دی جی های همراه نیز ممکن است لوازم روشنایی و سیستم های ویدئویی نیز همراه خود داشته باشند.

 

دی جی تهیه کننده

دی جی های سازنده، دی جی هایی که ریمیکس های معروفی می سازند ، با آهنگ های اصلی و خلاقیت خود سعی براین دارند که مردم بیشتر از قبل از آهنگ موردنظر لذت ببرند. دی جی تهیه کننده ( سازنده ) اغلب کارهای خود را در به صورت آنلاین به نمایش می گذارد.

استفاده از دی جی در پخش آهنگ های عروسی

اگر به دنبال استفاده ا دی جی در عروسی خود یا اطرافیان هستید، ایده بسیار مناسبی به شمار می رود. همچنین برای دانلود گلچینی از بهترین آهنگ های رقص عروسی می توانید به سایت بیپ موزیک مراجعه کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 323
  • بازدید کلی : 638