loading...
مقدمات عروسی
admin بازدید : 30 سه شنبه 24 آبان 1401 نظرات (0)

در مفهوم ساده به تبدیل کردن یک قطعه از جدید ترین آهنگ پرطرفدار و ترانه به نسخه به روزتر و جدیدتر از آن، ریمیکس گفته می شود. البته در این مورد می شود که در ساختار آهنگ و یا تنظیمات صوتی آن تغییراتی ایجاد کرد که باعث خلق اثری هنرمندانه شود. از اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد ریشه فرهنگی ریمیکس مدرن قابل جستجو می باشد. موسیقی ریمیکس خیلی سریع در ژانرهای مختلف موسیقی نفوذ پیدا کرد و طرفداران به‌خصوص خود را جذب کرد. در اواسط دهه هفتاد دی جی های دیسکو ها از ترفندهای ویرایش نوار در کنار دستگاه های درام استفاده می کردند و همین موضوع موجب خلق میکس های بیشتری از آهنگ های دیسکویی شد. موسیقی هیپ هاپ در زمان های گذشته فرمی از ریمیکس بوده است. یعنی دی جی ها از دو صفحه گردونه استفاده می کردند و همینطور دو کپی مشابه و یکسان از ترانه ها را برش می دادند و همین موضوع باعث خلق یک فرم کاملاً جدید از موسیقی یا همان هیپ هاپ شد.

درباره مشاپ ها

در اوایل دهه هشتاد هنرمندان بزرگ و شرکت های ضبط و پخش موسیقی از ریمیکس ها برای موسیقی شان استفاده می کردند تا با این کار مخاطبان بیشتری را برای آهنگ های خود جذب کنند. در ریمیکس های اولیه آهنگ های پاپ ماهیت کلی آهنگ حفظ می شده است و فقط تنظیم آن طولانی‌تر می شد و چند آهنگ بی کلام دیگر به این آهنگ اصلی این افزوده می شد، تا این آهنگ ها در کلوپ ها قابل استفاده شوند. با گذشت زمان و پیشرفت کردن علم و تکنولوژی، موسیقی به صورت ناگهانی رشد کرد و باعث شکوفایی پدیده‌ای به نام تابستان عشق در سال ۱۹۸۸ شد، جوری که ریمیکس ها پیچیده تر و جزء تک آهنگ های رقصی شده بودند. و همچنین در دهه ۹۰ میلادی استفاده زیاد از آهنگ های رایانه‌ای، باعث خلق سبک جدیدی از ریمیکس به نام مشاپ شد، که در آن فرد ریمیکس کار یا همان دیجی، یک آهنگ بی کلام را پیدا می‌کرد، آن را با یک وکال در همان کلید ترکیب کرده تا از دو آهنگ، ترکیبی که خیلی هم با ظرافت نیست بسازد.

همچنین در زمان حال ریمیکس کردن که در فرهنگ موسیقی کاملاً جا افتاده است، دارای شش نوع میباشد:

ریمیکس رسمی_ریمیکس ممنوعه یا بوت لگ_مشاپ_ریمیکس vip_ریمیکس ادیت کلاب یا ادیت رادیویی_ریمیکس ادیت مجدد

admin بازدید : 41 پنجشنبه 12 آبان 1401 نظرات (0)

ریمیکس آهنگ شاد جدید از اسمش مشخصه است , ( مجدد میکس ( شدن یک آهنگ را ( ریمیکس ( می‌گویند و امروزه یکی وسیع ترین تحولات دنیای آوا شده‌است . ساخت تنوع در سبک ها و سپرده گذاری روی ریمیکس پک ها یکی‌از طرق امروزی است . در کلیه کشورها , موزیسین و یا این که هر فرد خالق قادر است ایده ای جدید و نگرش و گوش مختلفی روی یک اثر هنری داشته باشد .

لزوما ریمیکس در ( سبک الکترونیک ( ساخته نمی‌شود , بلکه هر سبکی قادر است باشد و هیچ محدودیتی در ساخت و زمان آن ندارد . ریمیکسر نخستین آهنگ رو می شنود و توی ذهنش مرور می نماید و سلیقش را تجسم می نماید ( در حالتی‌که فکری داشت ( آن را پیاده می نماید . حتما نباید ریمیکس ( خواننده داشته باشد ( گاها خواننده از کار حذف نیز می شود که به آن ( Instrumnetal ( یا این که ( Dub ( میگویند , اما به طور معمول درین نوعمیکس ها فقط صدای خواننده از روی کار اساسی ( حذف ( می شود .

یک ریمیکس می‌تواند اکترونیک یا این که آکوستیک باشد . و می‌تواند ساز نیز داشته باشد .

آهنگ ها ممکن است به دلایل مختلفی ریمیکس شوند:

برای تطبیق یا اصلاح یک آهنگ برای پخش رادیو و یا باشگاه شبانه

برای ایجاد یک نسخه صدای استریو یا صدای فراگیر از یک آهنگ که هیچ کدام قبلاً در دسترس نیست

برای ارتقاء وفاداری یک آهنگ قدیمی که مسترینگ اصلی آن از بین رفته یا تخریب شده است

برای تغییر یک آهنگ به سبک موسیقی یا فرمت رادیویی

برای استفاده از برخی از همان مواد، اجازه می دهد آهنگ برای رسیدن به مخاطبان مختلف

برای تغییر یک آهنگ برای اهداف هنری

برای بهبود نسخه ی نمایشی از آهنگ، به طور کلی برای اطمینان از یک محصول حرفه ای.

برای ارائه یک نسخه جایگزین یک آهنگ

برای بهبود یک ترانه از حالت اولیه خود

ریمیکس با ویرایش تفاوت دارد. ویرایش معمولاً جهت کوتاه کردن یک رسانه جهت اهداف تبلیغاتی یا پخش خاص مصرف می شود. همچنین به طور اشتباه تصور می شود که ریمیکس صرفاً برای موسیقی و صدا استفاده می شود اما در اصل، داستان و ادبیات، فیلم، تکنولوژی و سیستم های اجتماعی می تواند به عنوان یک شکل از ریمیکس ساخته شود.

چگونه ریمیکس بسازیم؟

ریمیکس هارا در عصر جدید با نرم افزار های جدید که بوجود امده است درست میکنند اما نا گفته نماند که هرچیزی فوت کوزه گری خودش را دارد البته با دستگاه مخصوص خودش این کار زیبارو انجام میدن.

admin بازدید : 43 یکشنبه 13 شهریور 1401 نظرات (0)

موسیقی مینیمال و هنر مینیمالیست ،نوعی موسیقی خارجی جدید و امروزی و هنر حداقل گرایی می باشد.هنری که با حداقل عنصر های هنری به وجود می آید. در سبک موسیقی مینیمالیسم علاوه بر لایه لایه بودن خط های ملودی،به مرور اضافه شدن در همان خط های ملودی، قابل اهمیت می باشد.

محل تشکیل موسیقی مینیمال

محل به وجود آمدن این نوع از موسیقی کشور آمریکا بوده است و آهنگسازان در سرتاسر دنیا،در این سبک در حال فعالیت هستند.امروزه هم زندگی ها به سمت ساده زیستی و مدرنی و کم کردن مصرف گرایی، در حال گرایش می باشند. سبک مینیمال علاوه بر سبک هنری یک سبک زندگی هم می باشد، که آرامش و سلامت زمین را هم تضمین می کند.

موسیقی مینیمال از دهه ۱۹۶۰ از مرکز شهر نیویورک سرچشمه می گیرد و با تمرکز کردن بر روی فرآیندهای داخلی موسیقی، فاقد اهداف، بیانگر رویکرد جدیدی در فعالیت گوش دادن به موسیقی می باشد. در این زمینه آهنگساز و منتقد موسیقی، یعنی تام جانسون نوشته است که: ایده مینیمالیست بسیار بزرگتر از آن میباشد که بسیاری از مردم تصور دارند.این موسیقی به طور تعریف شامل هر موسیقی است که با مواد محدود یا حداقل کار میکند.قطعاتی که فقط از چند نت بهره می برند، قطعاتی که فقط از چند کلمه متن استفاده می کنند. از جمله ویژگی های برجسته این سبک از موسیقی، می توان به پالس ثابت ایستایی یا تحول تدریجی و اغلب تکرار عبارات موسیقی یا واحد های کوچکتر مانند :شکل ها، نقوش و ملودی و ریتمیک اشاره کرد. آهنگسازی موسیقی مینیمال به شدت به تکنیک های فرایند متکی می باشد. و از قوانین سختگیرانه‌ای پیروی می کند. دینامیک در موسیقی مینیمالیستی معمولا ثابت می باشد، یعنی یا در کل قوی میباشد یا ضعیف،و یا در یک روند واحد قرار دارد .چند تکنیک اساسی در این راستا وجود دارد‌:همه مینیمالیست ها از همه موارد سبک از موسیقی استفاده نمی‌کنند و تعدادی از آهنگسازانی که قبلا مینیمالیست خوانده می‌شدند،در طول سالها به طرز چشمگیری تغییر سبک میدهند.

در موسیقی کلاسیک از نیمه دوم قرن بیستم ، اصطالح موسیقی مینیمال برای بیان سبکی از موسیقی با ویژگی های زیر استفاده می شود: 1 –محدودیت داده های خروجی موسیقی 2 –تکرار الگوی ملودیک و ریتمیک کوتاه ، از عناصر اساسی ، با حداقل تغییرات ، به طوری که تغییرات کوچک به سختی قابل توجه است. 3 –تاکید بر هماهنگی هم خوان 4 –سرعت ثابت

admin بازدید : 27 پنجشنبه 22 مهر 1400 نظرات (0)

دی جی، روشی مناسب برای استفاده در آهنگ عروسی

سوار بر دیسک های پخش، که بیشتر به اختصار DJ خوانده می شود ، شخصی است که برای مخاطبان موسیقی ضبط شده پخش می کند. رایج ترین انواع دی جی عبارتند از: دی جی های رادیویی ، دی جی های باشگاهی (که در یک کلوپ شبانه یا جشنواره موسیقی کار می کنند) ، دی جی های سیار (که برای کار در رویدادهای عمومی و خصوصی مانند عروسی ، مهمانی یا جشنواره ها استخدام شده اند) و فهرست گردان ها (که از دستگاه های ضبط ، معمولاً از صفحه گردان ، برای دستکاری صداها استفاده می کنند). امروزه دی جی به عنوان یک اصطلاح همه جانبه برای توصیف افرادی که موسیقی را از سایر رسانه های ضبط مانند کاست ، سی دی یا فایل های صوتی دیجیتال ترکیب می کنند، استفاده می شود. دی جی ها می توانند عنوان "دی جی" را در مقابل نام واقعی خود ، نام مستعار خود قرار دهند.اهنگ

ابزار آن ها

دی جی ها از تجهیزات صوتی استفاده می کنند که می تواند حداقل دو آهنگ ضبط شده را همزمان پخش کرده و آن ها را با هم مخلوط کرده و باعث ایجاد یکپارچگی بین ضبط ها و ایجاد ترکیبی منحصر به فرد از آهنگ ها شود. اغلب ، این شامل تنظیم آهنگ ها نیز هست تا ریتم ها و ملودی آن ها هنگام پخش همزمان با یکدیگر در تضاد نباشند و انتقال نرم و آرام را از یک آهنگ به آهنگ دیگر را امکان پذیر کند. دی جی ها اغلب از میکسرهای DJ تخصصی ، میکسرهای صوتی کوچک با قابلیت crossfader و cue برای ترکیب یا انتقال از یک آهنگ به آهنگ دیگر استفاده می کنند. میکسرها همچنین برای پیش گوش دادن به منابع موسیقی ضبط شده در هدفون و تنظیم آهنگهای بعدی برای ترکیب با موسیقی در حال پخش استفاده می شوند. نرم افزار DJ را می توان با دستگاه DJ controller برای مخلوط کردن فایل های صوتی در رایانه به جای میکسر کنسول استفاده کرد. دی جی ها همچنین می توانند از میکروفون برای صحبت با مخاطبان استفاده کنند.

انواع دی جی ها

دی جی های کلاب

دی جی های کلاب در رویدادهای موسیقی ، مانند مهمانی ها یا بارها ، جشنواره های موسیقی ، رویدادهای شرکتی و خصوصی ، موسیقی پخش می کنند. به طور معمول ، دی جی های کلاب ضبط موسیقی را از دو یا چند منبع با استفاده از تکنیک های مختلف اختلاط ، ترکیب می کنند تا جریان موسیقی بدون وقفه ای ایجاد شود.

یکی از تکنیک های کلیدی که برای انتقال یکپارچه از یک آهنگ به آهنگ دیگر استفاده می شود ، beatmatching است. به دی جی که بیشتر یک سبک موسیقی خاص را می نوازد و میکس می کند ، اغلب به او عنوان آن سبک داده می شود. به عنوان مثال ، یک دی جی که موسیقی هیپ هاپ پخش می کند ، دی جی هیپ هاپ نامیده می شود ،دی جی ای که تکنو می نوازد ، دی جی تکنو نامیده می شود و ...

کیفیت اجرای DJ که غالباً DJ mix یا DJ set نامیده می شود، شامل دو ویژگی اصلی است: مهارت های فنی ، یا اینکه چگونه DJ می تواند تجهیزات را به خوبی کار کند و بین دو یا چند ضبط و یک لیست پخش ، انتقال خوبی ایجاد کند و توانایی دی جی در انتخاب مناسب ترین آهنگ ها ، که به عنوان "خواندن ذهن جمعیت" نیز شناخته می شود. اهنگ

دی جی های رادیویی

دی جی های رادیویی موسیقی پخش شده در ایستگاه های رادیویی AM ، FM ، دیجیتال یا اینترنتی را معرفی و پخش می کنند.

بیشتر آهنگ های درخواستی را بر اساس ریتمشان به یکدیگر متصل می کنند و کمتر به مهمانی ها و کلاب ها می روند و به صورت قراردادی با یک شرکت و یک شبکه رادیویی همکاری می کنند.

 

 

Turntablists

Turntablists ، که دی جی های نبرد نیز نامیده می شوند ، از صفحه های گردان و دی جی میکسر برای دستکاری صداهای ضبط شده برای تولید موسیقی جدید استفاده می کنند. در اصل ، آن ها از تجهیزات DJ به عنوان یک سلاح استفاده می کنند. Turntablists اغلب در مسابقات DJ مانند DMC World DJ Championships و Red Bull 3Style شرکت می کنند.

 

دی جی های ساکن ( مقیم )

یک DJ مقیم در یک مکان به طور منظم یا دائمی اجرا می کند. آنها به طور منظم (معمولاً تحت توافق) در یک دیسکو ، یک باشگاه خاص ، یک رویداد خاص یا یک ایستگاه پخش خاص اجرا می کنند. دیجی های ساکن تأثیر تعیین کننده ای در جمعیت شرکت کننده در باشگاه یا رویدادها دارند. در صورت توافق با مدیریت یا شرکت ، دی جی باید در زمان ها و تاریخ های مورد توافق اجرا کند. به طور معمول ، دی جی ها دو یا سه بار در هفته ، به عنوان مثال ، جمعه و شنبه ، اجرا می کنند. دی جی هایی که درآمد ثابتی از یک مکان کسب می کنند نیز دی جی های مقیم محسوب می شوند.اهنگ

دی جی های غیرساکن

دی جی های متحرک ، دی جی هایی با سیستم صوتی قابل حمل مخصوص خود که در اجرای مجالس مانند مهمانی های کلاب ، نمایشگاه های خیابانی ، بارها ، عروسی ، تولد ، مدرسه و رویدادهای شرکتی تخصص دارند. دی جی های همراه نیز ممکن است لوازم روشنایی و سیستم های ویدئویی نیز همراه خود داشته باشند.

 

دی جی تهیه کننده

دی جی های سازنده، دی جی هایی که ریمیکس های معروفی می سازند ، با آهنگ های اصلی و خلاقیت خود سعی براین دارند که مردم بیشتر از قبل از آهنگ موردنظر لذت ببرند. دی جی تهیه کننده ( سازنده ) اغلب کارهای خود را در به صورت آنلاین به نمایش می گذارد.

استفاده از دی جی در پخش آهنگ های عروسی

اگر به دنبال استفاده ا دی جی در عروسی خود یا اطرافیان هستید، ایده بسیار مناسبی به شمار می رود. همچنین برای دانلود گلچینی از بهترین آهنگ های رقص عروسی می توانید به سایت بیپ موزیک مراجعه کنید.

 

admin بازدید : 31 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

مراسم عروسی قدیم

 از منحصر به فرد ترین جنبه های عروسی ها این است که چه تعداد آداب و رسوم در طی دهه ها و حتی قرن ها در آنها وجود داشته و دستخوش تغییر شده است.

برای بسیاری از زوج ها ، سنت یکی از مورد علاقه ترین بخش های جشن های ازدواج آنها است. با این حال ، در سالهای اخیر برخی ها نیز خواستار کنار گذاشتن سنت ها و شخصی کردن آداب ازدواج بوده اند. این امر به عروس و داماد اجازه می دهد تا ذائقه و شخصیت خود را ابراز کنند بدون اینکه خود را محدود به سنت های خاصی کنند. 

این که آیا شما تصمیم می گیرید که از مراسم عروسی قدیمی پیروی کنید ، یا آن را شخصی سازی می کنید، نحوه اجرای مراسم عروسی را تحت الشعاع قرار می دهد.البته شاید شما یک راه میانه پیدا کنید که احترام به سنت ها را هم داشته باشد، در حالی که هنوز این رویداد را نماینده عشق خود می دانید.

عروسی نستی قدیم تاریخ

برای درک بهتر به موارد زیر توجه کنید.

آیا می دانید در گذشته عروس ها حق انتخاب برای تعیین لباس عروس خود را هم نداشته اند؟ اما امروزه ، بسیاری از عروس ها به خود اجازه می دهند سبک لباس ، مدل مو، کفش و طراحی آرایش خود را انتخاب کنند، مواردی که در گذشته به آنها دیکته می شد.

یا اینکه برخی زوج ها در مراسم عروسی شان به سنت ها اکتفا نمی کنند و ممکن است شعر بخوانند یا داستان عشق خود را بگویند. در این میان برخی نیز اصرار دارند که گام به گام به سنت ها وفادار بمانند.

وعده های غذایی نیز متفاوت شده اند، در گذشته وعده غذا، ساده و معمولی بود اما حالا تغییر کرده و گاهی غیرمتعارف شده است. این مورد به هزینه عروس و داماد و رضایت مهمانان مربوط می شود اما در عین حال آوردن یک کامیون غذا نمی تواند چندان با عروسی های قدیمی سنخیت داشته باشد. مثلا بجای کیک عروسی، انواع دسرها هم سرو می شود. 

رقص پول نیز از مواردی است که تغییر کرده است، این مورد نه تنها برای خرید خانه جدید یا تازه متولدین یا یک ماه عسل خاطره انگیز انجام می شود بلکه به عروس و داماد این امکان را می دهد تا لحظه خاصی را با هر یک از عزیزانشان به اشتراک بگذارند. اگرچه بسیاری از زوج ها بخاطر اینکه درخواست پول از میهمانان دعوت شده را رعایت کنند، این مراسم را رها کرده اند ، اما هنوز هم در بعضی از قومیت ها و فرهنگ ها بسیار صمیمانه و متداول است.

برخی از مواردی که در عروسی های سنتی رواج داشته است :

  • برگزاری سه روز عروسی و ولیمه
  • تیراندازی در عروسی
  • برخی مسابقات مثل کشتی گرفتن
  • اعطای گوسفند زنده توسط مهمانان
  • حنابندان (قبل از عروسی)
  • خوانچه بران

با این اوصاف و صرفنظر از اینکه کدام سنت را حفظ می کنید یا کدام یکی را کنار می گذارید، همیشه به یاد داشته باشید که این عروسی شماست و خاص ترین روز زندگی تان خواهد بود پس بهتر است علاوه بر توجه به سنت ها، به آرزوهای خود نیز پایبند باشید، شاید آروزهای شما، روزی به سنت تبدیل شدند.

admin بازدید : 30 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)


روز دقیق عروسی خود را مشخص کرده اید؟

قدم اول | انتخاب تالار


تصور کنید 6 ماه دیگر تاریخ مراسم ازدواجتان است، ساکن تهران هستید و تا کنون هیچ کاری برای مراسمتان انجام نداده اید؛ اولین کاری که باید بکنید چیست؟ انتخاب تالار یا باغ عروسی.


برای انتخاب تالار یا باغ مورد نظر خود می‌توانید در سایت ها، بهترین تالار عروسی یا باغ تالار عروسی را انتخاب و شهر مورد نظر خود را پیدا کنید. حال رو به روی شما فهرستی از باغ و تالارهای مختلف قرار گرفته و نوبت آن رسیده تا با آن‌ها تماس بگیرید.

در انتخاب باغ یا تالار چند فاکتور نقش اساسی دارد: موقعیت مکانی، قیمت، و امکانات تالار.


قدم دوم | انتخاب ساق دوش
ساق دوش‌های خود را انتخاب کنید. معمولاً ساق دوش‌های عروس و داماد در ایران از دوستان نزدیک، خواهر و بردار، یا فامیل انتخاب می‌شوند و نقش اساسی آن‌ها در عکاسی فرمالیته پیش از ازدواج است. اما در سایر کشورها ساق دوش عروس و داماد، کلیدی ترین نقش‌های مراسم عروسی بر عهده دارند و باید حواسشان به تمام جزئیات باشد.

قدم سوم | مکان عکسبرداری و فیلمبرداری فرمالیته

مکانی که می‌خواهید در آن عکاسی و فیلم برداری فرمالیته خود را انجام دهید را مشخص کنید. بسیاری از عروس و دامادها مدتی پیش از مراسم عروسی برای عکاسی و فیلم برداری یک مکان زیبا مثل باغ عمارت را انتخاب می‌کنند تا در آن عکس‌هایی برای آلبوم خاطرات خود بگیرند.




قدم چهارم | مشخص کردن گروه های جشن عروسی
گروه‌هایی که در مراسم عروسی شما نقش کلیدی دارند را انتخاب کنید. گره‌هایی مثل آتلیه و فیلم برداری، عکاسی، و موسیقی. اگر لازم است از دو ماه قبل آن‌ها را رزرو کنید تا مشکلی پیش نیاید.


قدم پنجم | شام عروسی
غذا و شام یکی از مهم ترین قسمت‌های جشن عروسی و یکی از مهم ترین معیارهای سنجیده شدن مهمانی شما توسط مهمانان است. احتیاجی نیست خیلی نگران غذا باشید، چون معمولاً سالن و تالارها این گزینه را به صورت پکیج دارند. تنها کاری که باید بکنید، چک کردن کیفیت غذا است. به خاطر داشته باشید که همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.


قدم ششم | خرید عروسی
خریدهای لازم را انجام دهید. این خرید شامل لباس عروس و داماد، انگشتر عروس و داماد، سرویس طلای عروس، سرویس ساعت عروس و داماد،

قدم هفتم | آرایشگاه عروس
آرایشگاه عروس مد نظرتان را پیدا کنید و از یک ماه پیش وقت بگیرید. معمولاً آرایشگاه‌ها پکیج عروس دارند و قیمت این پکیج‌ها از یک تا 5 میلیون تومان است. 


قدم هشتم | کارت دعوت عروسی


طرح کارت دعوت و کیک عروسی را مشخص کنید و آن را سفارش دهید.


قدم نهم | جزئیات جشن عروسی
جزئیات مراسم مانند دکوراسیون و رنگ سالن، طرح سفره عقد، نوع گل آرایی، دسته گل عروس، رقص عروس و داماد، و کیفیت ظروف و وسایل سالن را چک کنید. معمولاً شیرینی و میوه جشن عروسی خارج از عهده سالن است و باید خودتان آن‌ها را تهیه کنید و تحویل سالن بدهید.

قدم آخر تشریفات مراسم عروسی
دیگر نگران هیچ چیز نباشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که ایده‌های خود را برای مراسم عروسی یادداشت کنید و یک دفترچه را به این کار اختصاص دهید. یک بازه زمانی 6 ماهه برای برنامه ریزی کامل کارهای ازدواج کافی است و همه چیز بی نقص پیش خواهد .

admin بازدید : 32 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

آداب رفتار عروس و داماد در جشن ، در روز عروسی بسیار مهم است . یکی از مواردی که برای عروس خانم ها و آقا دامادها مهم است این است که بدانند در شب عروسی آنها جلوی دیدگان مهمانها هستند و این مهمانها از طرف دو خانواده و دوستان و آشنایان دور و نزدیک هستند . ممکن است برخی از این مهمانها شما را تا روز عروسی ندیده باشند و در مورد خصوصیات رفتاری و اخلاقی شما آگاهی نداشته باشند . پس به همان اندازه که باشکوه برگزار شدن مراسم خود دقت میکنید باید به نحوه برخورد و رفتار خود در این شب نیز اهمیت بدهید .

شاید خواندن این مطلب برای شما تازگی داشته باشد ولی بسیاری از زوجین بعد از مراسم خود از بخش یا بخش هایی دچار ناراحتی شده اند و در صورتی که از قبل به این موارد فکر میکردند یا برنامه ریزی درستی برای آن میداشتند ، میتوانست زیبایی و شکوه آن شب را برای آنها چند برابر نمیاد .

جشن عروسی فقط مختص شما نیست !

از اصول  رفتار مودبانه عروس و داماد در مجلس این است که باید بدانید مراسم عروسی فقط مختص عروس و داماد نیست بلکه جشنی است که در آن باید هم به عروس و داماد و هم خانواده ها و هم میهمانان خوش بگذرد و فضایی راحت و مناسب برایشان فراهم شود.شاید برای شما کمی عجیب و یا حتی ساده باشد ولی همین جمله ساده و رعایت نکات مربوط به آن را برخی از زوجین رعایت نمیکنند . مسلما قبل از عروسی مشغله شما بسیار زیاد است و زمان برای شما به سرعت میگذرد و یا حتی زمان کافی برای انجام تمامی کارهای خود نداشته باشید . با تمام این مواردی که گفته شد  حتما به خاطر داشته باشید که یک روز قبل از مراسم عروسی خود بطور کامل استراحت کنید تا در مراسمتان با قیافه کلافه و خسته با میهمانانتان روبرو نشوید.

حتما مراقب خورد و خوراک و تغذیه خود باشید تا خدای نکرده در روز مراسمتان مریض نشوید ، ممکن است استرس شب قبل از عروسی و نگرانی های مربوط به آن باعث پرخوی های عصبی شود ، سعی کنید محیط و شرایط فکری را برای خود آرام کنید تا در روز عروسی به بهترین شکل خود ظاهر شوید . در این شكي نيست كه عروس و داماد مي خواهند همه چيز عالي و بي نقص باشد، اما لازمه اين كار این است که قبل از هر چیزی خودشان سرحال و سالم باشند.

نحوه برخورد با مهمانها

از مهمترین آداب رفتار عروس و داماد در جشن این است که درک کنند همه ی مهمانها  به خاطر دیدن شما در مراسم عرووسیتان شرکت کرده اند پس حتما با همگی با صمیمیت هرچه تما متر رفتار کنید ، تا جایی که زمان به شما اجازه میدهد با آنها گرم برخورد نموده و لبخند بزنید و حداقل احوالپرسی کوتاهی داشته باشید . سعی کنید در تمام طول مکالمه به چشمان مهمان مورد نظر نگاه کنید و تا صجبت شما با ایشان به اتمام نرسیده چشمان خود را از ایشان برندارید . مکالمه خود را با تشکری ساده مثل این که ممنون هستید که در جشن شما حضور پیدا کرده اند به اتمام برسانید . میتوانید با برخی از مهمانها دست دهید و دست آنها را به گرمی فشار دهید و با همان جمله که از حضور آنها در جشن خود ممنون هستید احوالپرسی و خوش آمدگویی خود را داشته باشید و شک نکنید که این گرمی برخورد شما تا سالهای بعد و در ذهن همه مهمانها باقی خواهد ماند و آنها از برخورد شما همیشه به نیکی یاد خواهند کرد و شروع همین برخورد میتواند به ادامه داشتن مراسم و گرم شدن مراسم شما کمک بسزایی را خواهد داشت .

شما زیبا هستید

شما زیبا هستید و در آن روز بیشتر از قبل خواهید درخشید . شاید ندانید ولی یکی از نگرانی های عروس خانم برای روز عروسی زیبا نشدن است . قطعا شما برای انتخاب آرایشگر خود وقت بسیار گذاشته اید و نمونه کارهای قبلی وی را دیده اید و کسی را انتخاب کرده اید که کارهایش نزدیکترین شباهت را به سلیقه شما دراد . پس به آرایشگر خود اعتماد کنید .

یکی از نکاتی که شاید بهتر است باور کنید این است که درصورتی که خسته نباشید و شب قبل استراحت کافی داشته باشید زیبایی شما چندین برابر خواهد شد و نکته مهم تر اینکه باید به این موضوع ایمان داشته باشید که شما زیبا هستید و قطعا در لباس زیبایی که انتخاب کرده اید خواهید درخشید . پس با انرژی مثبت و افکار مثبت وارد سالن آرایش شوید و قطعا زیباتر بیرون خواهید آمد.

نحوه به دست گرفتن دسته گل را یاد بگیریدرد کنید.

اگر می خواهید آداب رفتار عروس و داماد در جشن را رعایت کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه دست گرفتن انواع دست گل با یکدیگر و نحوه قرارگیری شما در کنار همسرتان با توجه به دسته گل شما متفاوت است . پس حتما بعد از انتخاب دسته گلی که دوست دارید و آن را برای مراسم ازدواج خود مناسب دید حتما از نحوه به دست گرفتن آن را هم تمرین کنید ، بعنوان مثال:

1- دسته گل آبشاری :

اگر انتخاب شما دسته آبشاری مییباشد بهتر است دستتان را در دست همسرتان حلقه کنید و دسته گل زیبای خودرا با دو دست و در مرکز بدنتان نگه دارید. برای ورود باشکوه تر و زیباتر بهتر است مسیر را با قدم های آرام و لبخند متین طی کنید . حتما توجه داشت هباشید در طی مسیر به مهمانها لبخند گرم بزنید و با آرامی و تبسم به آنها خوش آمدگویی داشته باشید .

2- دسته گلهای کوچک :

اگر دسته گل انتخابی شما کوچک  و از نوع دسته گلهای ساده است حتما یک دست خود را حلقه در دست همسرتان کرده و دسته گلتان را در دست دیگر که تا پهلو و خمیده به موازات شانه تان بالا گرفته اید،نگه دارید. در اینجا هم لبحند را فراموش نکنید و قدم های خود را برای زیباتر شدن ورود با قدم های همسر خود هماهنگ کنید . نگران این هماهنگی نباشید بعد از چند قدم اول این قدم ها باهم یکی خواهند شد و لازم نیست به قدم های خود تمرکز داشته باشید .

3- حلقه یا دستبند گل :

در صورتی که از حلقه های گل استفاده میکنید ، بخترین گزینه برای قرار گرفتن در کنار همسرتان این است که یک دست بازوی و یا دست همسرتان را بگیرید و با دستبند گل یا حلقه گل خود ، گوشه ای از لباس عروستان را بگیرید. معمولا این روش از گرفتن دسته گل و قدم برداشتن برای عروس خانم هایی مناسب است که لباسشان را پفدار و دنباله دار انتخاب کرده اند. اما اگر لباس انتخابی شما برای عروسی ساده و بدون پف است، می توانید دو دست خود را به بازوی همسرتان حلقه بزنید به صورتی که حلقه یا دستبند گل در دست شما در کنار بازوی همسرتان قرار بگیرد.

4- دسته گل های فانتزی :

انتخاب دسته گلهای فانتری برای عروس دامادهایی مناسب است که شخصیتی شوخ طبع و با هیجان دارند و دعلاقه منداند جشنی دوستدانه را داشته باشند . برای چنین عروس دامادهایی پیشنهاد میکنم سته گلتان را فانتزی و کوچک انتخاب کنید تا دست و پا گیر نباشد و برای لحظه ورودتان موزیکی کاملا شاد و پر هیجان را آماده کرده تا تمام حس نشاط و هیجان از طریق موزیک به شما و مهمان ها انتقال پیدا کند.

خیلی ها منتظر دیدن جهاز شما هستند

دیدن جهاز عروس و داماد

شاید باور نکنید یا شاید میزان اهمیت آن را بطور دقیق ندانید ولی خیلی ها منتظر دیدن جهاز خریداری شده شما هستند . از فامیل های خودتان گرفته تا آشنایان داماد، همه منتظر دیدن خانه شما هستند و روزهای قبل از عروسی، به شما برای دیدن چیدمان خانه تان اصرار می کنند. بعضی های شان می خواهند در کابینت ها را باز کنند و بعضی ها دوست دارند سر از کمد لباس های تان دربیاورند. برخی عروس ها هم می خواهند نتیجه زحمات خانواده شان را در این روزهای گرانی با اشتیاق به نمایش بگذارند و برخی دیگر اما موضوع را شخصی تلقی می کنند و میلی به اجرای این رسم قدیمی ندارند. اگر شما از دسته دوم هستید باید بدانید در این مورد چگونه با خانواده برخورد داشته باشید که خدای نکرده باعث دلخوری مهمانهای شما نشود.

با مهمانهایی که میخواهند جهاز را ببینند چگونه برخورد کنیم ؟

اگر میخواهید از شب عروسی خود و اصرار مهمانها به دیدن جهاز خود خاطره ای خوب برای خود به جای بگذارید ، به شما پیشنهاد می کنیم در نخستین قدم، حساسیت خود را کم کنید. از یاد نبرید در شرایط زمانی ویژه ای قرار دارید. شاید نتوانید همه چیز را مدیریت کنید و با آسان گذشتن از برخی موارد، آرامش خود را در روزهای قبل از عروسی بیشتر کنید. اما اگر این موضوع جزء خط قرمزهای شماست و حاضر نیستید کسی را به طرف کمدهای تان راه دهید، تنها یک راه پیش رو دارید؛ برخورد قاطعانه!

اگر میخواهید آداب و رفتار عروس و داماد در جشن را کامل به جا بیاورید مراقب باشید که کلام شما پرخاشگرانه و توهین آمیز نباشد و با آرامش به دیگران توضیح دهید که میلی به این کار ندارید و بعد از سر و سامان گرفتن در خانه تان، از تک تک آنها برای دور هم بودن دعوت خواهید کرد. ولی پیشنهاد میکنم اجازه دهید برای اولین و آخرین بار حس کنجکاوری خانواده برطرف شود و کمی در میان خریدها و چیدمان منزل شما سرک بکشند تا از دلخوری های ممکن کم شود .

همه چیز عالی برگزار خواهد شد

یکی دیگر از آداب ورفتار عروس و داماد در روز جشن مثبت اندیشی است.این جمله را بارها و بارها برای خود تکرار کنید که مراسم ازدواج شما به بهترین شکل و باشکوه ترین حالت ممکن برگزار خواهد شد . دلیل آن هم ساده است ، شما مدت هاست که برای درست برگزار شدن مراسم عروسی نقشه کشیده اید.

هرچند که هر روزی که به روز جشن و مراسم ازدواج خود نزدیک تر می شوید، ترس از اتفاق های ناخوانده اضطراب تان را بیشتر می کند. خود را سرزنش نکنیدو این نگرانی ها را تا جایی که میتوانید جایگزین آرامش کنید . کمی نگرانی ، جزء جدا نشدنی این روزهاست این یک واقعیت است و ریلکسترین عروس و دامادهایی که میبینید هم مضطرب و نگران هستند. میدانم که شما منتظر برگزار شدن یکی از مهم ترین مراسمهای زندگی تان هستید و طبیعی است که اشتیاق تان گاهی با دلشوره همراه شود. اما باید مراقب باشید که گرفتار  خطاهای شناختی نشوید. یکی از رایج ترین این خطاها در نوعروس ها، ذهن خوانی است.

خطای شناختی چه معنایی دارد و چگونه از آن بپرهیزید؟

خطای شناختی چه معنایی دارد و چگونه از آن بپرهیزید؟

یعنی دائم به این فکر کنید که دیگران درمورد شما و مراسم تان چه فکری می کنند. از طرف دیگر، اگر فردی کمالگرا باشید، می خواهید مراسم به بهترین شکل اجرا شود و هر ایراد ساده ای شما را به شدت مضطرب می کند. بپذیرید و باور کنید همه چیز خوب پیش خواهد رفت و برای اطمینان بیشتر، برخی از کارها را به افراد باتجربه و کسانی که موقعیت مشابهی را تجربه کرده اند، بسپارید. همه هندوانه ها را با یک دست برندارید، چراکه خستگی و ترس از ناتوانی، شما را نگران تر خواهد کرد. به خودتان بگویید که امشب، با وجود تمام کاستی هایی که ممکن است داشته باشد، زیباترین شب زندگی من خواهد بود و با وجود هر اتفاقی لبخند از لبانم محو نخواهد شد.

admin بازدید : 28 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)

نکات برگزاری مراسم عروسی در تالار

عروسی

نکاتی که در هنگام برگزاری مراسم در مورد انتخاب یک تالار و یا باغ عروسی و باید در نظر گرفت عبارتند از: گزینش يك تالار عروسی با دسترسي مناسب (راهها و مسيرهاي منتهي به تالار پذيرايي يا محل برگزاري جشن) بسيار دارای اهميت ميباشد. زیرا تنها شما نيستيد كه از آن بهره مند خواهيد بود، بلكه ميهمانان مجلس هم از آن استفاده ميكنند. ميزان امنيت و ايمني تالار و یا باغ عروسی مورد نظر, سابقه كار مجموعه در آن زمینه و همچنین سابقه كار مديران داخلي و تشريفات, شنیدن نظرات افرادي كه قبلاً آن محل و شرايطش را تجربه نمودند. برخوردار بودن  از امكاناتی همچون پاركينگ امتياز فوق العاده ارزشمندی  برای تالار عروسی به حساب آمده چون موجب آرامش خاطر ميهمانان است و چنانچه باغ عروسی فاقد پاركينگ باشد به لحاظ رفع مشكل باید از چند نفر پاركبان با تجربه به جهت راهنمايي و تامين پاركينگ ميهمانان استفاده کرد. راههاي دستيابي به سالنهاي پذيرايي بانوان و آقايان را بررسي و كنترل کنید, ظرفيت واقعي باغ عروسی یا تالار را بررسي و محاسبه نماييد,به دست آوردن گنجايش واقعي باغ عروسی یا تالار بسيار ضروري است زيرا با راحتي و آرامش ميهمانان و همینطور اجراي موارد پذيرايي و اثربخشي سيستمهاي سرمايش و گرمايش و تهويه مطبوع ارتباط مستقيم دارد. اطمینان از كيفيت و ميزان راحتي صندليها و استحكام ميزها, اطمینان حاصل کردن از تجهيزات سرمايش و گرمايش و تهويه مطبوع در سالن عروسی ، نمازخانه ها ، اتاق عقد و رختكن , زيبايي و طراحي سالنها ، رنگ آميزي مناسب ، هماهنگي بين رنگ ديوارها ، ميز و صندليها ، كاورها ، كف سالنها و تزئينات روي ديوارها مانند استفاده از تابلوهاي نقاشي و طراحيهاي متنوع،باعث شادي و آرامش ميهمانان ميگردد.

نکات مهم در برگزاری مراسم عروسی

برگزاری موفق تشریفات عروسی، معمولا آسان نیست و نیاز به صرف وقت و انرژی و برنامه ریزی دارد. از آنجا که اکثر مردم فقط یک بار عروسی می کنند، بنابراین شاید تجربیات برگزاری موفق تشریفات عروسی، در بین نزدیکان شما انگشت شمار باشد. اما نکاتی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد، نتیجه بررسی صدها عروسی موفق است. بنابراین کمک زیادی به شما خواهد کرد.
 
نکته1: هرچه زودتر یک تالار پذیرایی زیبا با اندازه مناسب رزرو کنید
رزور تالار عروسی یکی از مهمترین بخشهای برگزاری تشریفات عروسی شماست. حدود 6 ماه قبل از عروسی خود می بایست تالارپذیرایی یا باغ عروسی خود را رزرو کرده باشید. تالار عروسی می بایست یک سالن بزرگ و مناسب داشته باشد و فضای کافی برای نشستن میهمانان و همچنین فضای کافی برای رقص و شادی مهمانان داشته باشد.
 
نکته 2:حتی الامکان تاریخ برگزاری جشن عروسی خود را آخر هفته قرار دهید
ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری برای تالار عروسی بپردازید اما ارزش آن را خواهد داشت. اگر پنج شنبه شب نشد، جمعه شب را انتخاب کنید و یا یک شب که فردای آن تعطیل است را در نظر بگیرید.
عروسی

نکته 3: کیفیت کترینگ و تهیه شام عروسی مهم است

admin بازدید : 28 چهارشنبه 21 مهر 1400 نظرات (0)
توصیه های مهم برگزاری جشن عروسی

 

قبل از مراسم عروسی - جشن عروسی

11 کار مهمی که قبل از جشن عروسی باید انجام دهید

آینده نگری بهترین راهنما است. حتی با وجود لذتی که از جشن عروسی خود بردم، ولی اگر قرار بود آن روز دوباره تکرار شود در بعضی از موارد تغییرات کوچکی را لحاظ خواهم کرد.

ازدواج یک پیشنهاد هیجان انگیز است و زندگی را تغییر می دهد. ولی همیشه یک احساس ناشی از نگرانی را به همراه دارد. نگرانی از مقدمات برگزاری جشن عروسی. حتی اگر قرار باشد این روز بزرگ در زندگی را یک سال دیگر و یا بیشتر جشن بگیرید، دراجرای خیلی موارد ممکن است نقصان پیش آید. خود من به عنوان کسی که این مطالب را مینویسد، آرزو داشتم که ای کاش قبل از برگزاری مراسم عروسی ام این موارد را میدانستم. آینده نگری بهترین راهنما است. حتی با وجود لذتی که از جشن عروسی خود بردم، ولی اگر قرار بود آن روز دوباره تکرار شود در بعضی از موارد تغییرات کوچکی را لحاظ خواهم کرد.عروس

1 – طی این دوره شما حداقل با یک نفر مخالفید، از او می رنجید و نسبت به او ابراز گناه خواهید داشت
جشن عروسی شبیه به برگزاری یک مهمانی بزرگ است (که طبیعتا استرس آور است). علاوه بر آن این مهمانی بزرگ مثل یک توپ خیالی است که هر که از راه می رسد آن را به مسیر مورد نظر و به صلاح خود شوت میکند. بعضی افراد ذاتاً دوست دارند در مرکز توجه و برنامه ریزی های اینگونه باشند.
متوجه خواهید شد که نامزدتان نسبت به رنگ دستمال رومیزی یک ایده مضحک دارد که سر آن تا مرز جنگ با شما مخالفت می کند. و یا بد تر اینکه وی هیچ علاقه ای ندارد که در مورد رنگ دستمال حتی ابراز نظر کند. شما ممکن است بدخواهانه اسم عده ای را از لیست مهمانان حذف کنید یا مخارج هنگفتی را صرف تهیه لباس نمایید.

در ذهن خود موازنه ای ایجاد کنید مبنی بر اینکه جشن ازدواج تنها مختص به خود شما نیست و بدانید که در پایان، این روز متعلق به شماست. شما خیلی نسبت به این موضوع نگران هستید که دیگران در باره تصمیاتی که برای این جشن گرفته اید چه فکری می کنند و بسیار تلاش میکنید که اطرافیان دخیل در این مراسم را راضی نگه دارید. مگر اینکه قصد داشته باشید مخفیانه ازدواج کنید، در غیر این صورت می بایست  به نظر اطرافیان به ویژه اعضای نزدیک خانواده که در این رویداد مبارک با شما سهیم هستند احترام بگذارید. اما در همین زمان تشخیص می دهید که آزرده می شوید. نگاهی به عقب داشته باشید، که  این  یک روز مشترک بین شما و همسرتان است و نه دیگران، و به همین دلیل نسبت به  نظر دیگران و اینکه خواست آنها چیست نگران نباشید.ص

 

2 – دو دل بودن  هم به اندازه  یک عروس خود پسند و خود محور بد است
از تصمیم گیری متنفرم. حاضرم یک تی شرت کهنه بپوشم ولی در خصوص اینکه کجا و کی برای خرید برویم تصمیم نگیرم و سعی میکنم جایگزین داشته باشم. اما ازدواج با میلیونها تصمیمی که می بایست اتخاذ گردد برای من یک شکنجه واقعی بود. نه اینکه بگویم هر عروس و دامادی این مشکل را خواهد داشت و با یک برنامه ریزی ابدی از پیش تعیین شده قدم در این جشن خواهند نهاد، ولی این میلیون ها تصمیم می تواند شما را از پای درآورد.

 

3 – اگر شما در مورد هر تصمیمی دو دل هستید، دست نگه دارید یا تا جایی که زمان ایجاب می کند به  بهترین شکل تلاش خود را بکنید
تا جایی که توان دارید، با هر چه در دسترس دارید و در هر جایی که هستید تلاش خود را بکنید.
من نمیتوانستم  در مورد مدل آرایش مو ساقدوش هایم بی تفاوت باشم ، اما وقتی نمیدانستم دقیقا چه چیزی می خواهم، به نگرانی های عروسی ام افزوده شد. قبل از دخیل کردن دیگران، خواسته خود را مشخص کنید. حداقل به خاطر مسائل مهمتر.

 

4 – مسائل مهمتر در اولویت باشند
جشن ازدواج یک رویداد به یاد ماندنی و زیبایی است که یک بار و به بهترین نحو در زندگی شما رخ می دهد. به همین دلیل، شما که در مرکز این رویداد زیبایی هستید دوست دارید هر امر کوچکی به بهترین شکل انجام شود و هر کسی خوشحال باشد.
در آمد شما هر چه قدر که باشد، از صد دلار تا صد هزار دلار، فقط بر موارد به یاد ماندنی و مهم تمرکز کنید ( و پول برای انجام آنها پس انداز نمایید ) و در مورد مسائل  جزیی تر دیگر نگران نباشید. به عقب  که برمی گردم، فکر کنم مهمترین تصمیمی که من و همسرم گرفتیم در خصوص محل برگزاری مراسم بود : آنجا برای گردهم آیی تمام دوستان نزدیک و اقوام مناسب بود. یک برنامه ریز عروسی با یک پیشنهاد خوب به ما پیوست و غذای مراسم عالی بود.  یک تجربه تکرار نشدنی با کسی که به او عشق می ورزیم، و این اصل کار است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 347
  • بازدید کلی : 662